e-Doręczenia

e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.

Dokumenty wysyłane za pomocą e-doręczeń:

  • listy za potwierdzeniem odbioru
  • listy polecone

Kiedy nie stosujemy elektronicznego doręczenia:

Nie doręcza się za pośrednictwem doręczeń elektronicznych korespondencji:

  • zawierającej informacje niejawne,
  • w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz w konkursie prowadzonych na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych,
  • w postępowaniu o zawarcie umowy koncesji prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 21 października 2016 r.
  • jeżeli przepisy odrębne przewidują wnoszenie lub doręczanie korespondencji z wykorzystaniem innych niż adres do doręczeń elektronicznych rozwiązań techniczno-organizacyjnych, w szczególności na konta w systemach teleinformatycznych obsługujących postępowania sądowe lub do repozytoriów dokumentów;
  • gdy podmiot wnosi o doręczenie oryginału dokumentu sporządzonego pierwotnie w postaci papierowej;

Korespondencja nie może być doręczona na adres do doręczeń elektronicznych albo z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej ze względu na:

  • brak możliwości sporządzenia i przekazania dokumentu w postaci elektronicznej wynikający z przepisów odrębnych,
  • brak możliwości wykorzystania publicznej usługi hybrydowej wynikający z przepisów odrębnych,
  • konieczność doręczenia niepodlegającego przekształceniu dokumentu utrwalonego w  postaci innej niż elektroniczna lub rzeczy.
  • ważny interes publiczny, w szczególności bezpieczeństwo państwa, obronność lub porządek publiczny.