Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE)
Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego jako usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, o której mowa w art. 3 pkt 36 Rozporządzenia eIDAS, świadczona przez operatora wyznaczonego.
Dla usługi PURDE doręczenie następuje z lub do podmiotu publicznego.
Korespondencja w ramach realizacji PURDE jest dostępna do pobrania przez adresata przez 180 dni od daty przygotowania przesyłki do odbioru. Po tym terminie nieodebrana korespondencja jest usuwana.
Możliwe jest wysłanie jednorodnej korespondencji w ramach realizacji PURDE w trybie:
1) standardowym do maksymalnie 15 adresatów, przy czym maksymalna wielkość pojedynczej wiadomości wynosi 500 MB;
2) masowym do maksymalnie 1000 adresatów, przy czym maksymalna wielkość pojedynczej wiadomości wynosi 15 MB.
Dla każdego z adresatów tworzona jest odrębna przesyłka z indywidualnym numerem. Dla każdej przesyłki wystawiane są osobne dowody.
Dopuszczalne formaty plików załączanych do korespondencji w ramach realizacji PURDE określone są w załączniku nr 1 do Regulaminu.
Poniżej dostępny jest plik z regulaminem oraz załącznikiem:
Nadawca ponosi odpowiedzialność za treści przekazane w ramach PURDE, w tym szczególności za treść korespondencji. Nadawca obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH)
Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH) to usługa realizowana w ramach e-Doręczeń. Łączy komunikację elektroniczną z papierową. Dzięki niej podmioty publiczne mogą wysyłać korespondencję do odbiorców, którzy nie mają adresu do doręczeń elektronicznych.
Jest to przekształcenie dokumentu elektronicznego nadanego przez podmiot publiczny w przesyłkę listową oraz przekształcenie przesyłki listowej w dokument elektroniczny w celu doręczenia go do adresata będącego podmiotem publicznym.