Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE)
Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego jako usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, o której mowa w art. 3 pkt 36 Rozporządzenia eIDAS, świadczona przez operatora wyznaczonego.
Dla usługi PURDE doręczenie następuje z lub do podmiotu publicznego.
Korespondencja w ramach realizacji PURDE jest dostępna do pobrania przez adresata przez 25 dni od daty jej nadania. Po tym terminie nieodebrana korespondencja jest usuwana.
Możliwe jest wysłanie pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE do maksymalnie 15 adresatów. Dla każdego z adresatów, tworzona jest odrębna przesyłka z indywidualnym numerem. Dla każdej przesyłki, wystawiane są odrębne dowody.
Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE nie może przekraczać 15 MB (wraz z załącznikami). Dopuszczalne formaty plików załączanych do korespondencji w ramach realizacji PURD określone są w załączniku nr 1 do Regulaminu świadczenia publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej. Nadawca ponosi odpowiedzialność za treści przekazane w ramach PURDE, w tym szczególności za treść korespondencji. Nadawca obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH)
Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH) to usługa realizowana w ramach e-Doręczeń. Łączy komunikację elektroniczną z papierową. Dzięki niej podmioty publiczne mogą wysyłać korespondencję do odbiorców, którzy nie mają adresu do doręczeń elektronicznych.
Jest to przekształcenie dokumentu elektronicznego nadanego przez podmiot publiczny w przesyłkę listową oraz przekształcenie przesyłki listowej w dokument elektroniczny w celu doręczenia go do adresata będącego podmiotem publicznym.